EMOCIONÁLNA INTELIGENCIA a SEBAPOZNÁVANIE /akreditovaný 2-denný interný seminár/
pre ucelené skupiny
Dátum uzávierky:
Miesto konania: miesto konania a cena budú stanovené dohodou
Cena: 0.00 € bez DPH | 0 € s DPH
Cieľ seminára: zvýšenie mäkých zručností, získanie kľúčových postupov k rozvoju osobnosti, získať schopnosť identifikovať prekážky osobnostného rozvoja, zistenie silných a slabých stránok vlastnej osobnosti, naučiť sa vyjadrovať vlastné názory optimálnym spôsobom
Určený pre: zamestnancov na všetkých pozíciach zamestnaneckej štruktúry, stredný a TOP manažment, SZČO, uchádzačov o zamestnanie, absolventov stredných a vysokých škôl, osoby uvoľnené z trhu práce, osoby s rodinnými povinnosťami
Dĺka trvania: 2 dni/16 hodín
Cena seminára: sa dohodne s konkrétnym klientom na základe jeho špecifikácie pohľadavok - cena začína od 990,- € bez DPH.
Termín konania: po dohovore s klientom, felxibilné rozloženie času, vrátane víkendov a iných špecifických požiadaviek
Profil absolventa: po absolvovaní vzdelávacieho modulu účastníci budú poznať kľúčové postupy, ktoré rozvíjajú osobnosť, predovšetkým z hľadiska emocionálnej inteligencie, vedieť identifikovať prekážky osobnostného rozvoja a emocionálnej inteligencie a poznať mechanizmy, ako ich prekonať, chápať vplyv vlastných osobnostných kvalít a vlastnej emocionality na uplatnenie sa v spoločnosti i v práci, mať objektívny pohľad na svôj osobnostný typ, mať spätnú väzbu o svojich silných a slabých stránkach z hľadiska osobnostných dispozícií, emocionálneho a návykového správania, mať poznatky a základné zručnosti ako vyjadriť vlastné názory a postoje optimálnym spôsobom
Obsahová náplň: je akreditovaná ministerstvom školstva v rozpísanej podobe, každý absolvent dostanenie osvedčenie s celoštátnou platnosťou, na základe špecifických požiadaviek klienta je možné obsah seminára upraviť a doplňiť
Sebapoznávanie ako základ poznávania iných – 2 hod.
- zdroje osobných rozdielov – ako sa prejavujú a z čoho pramenia
- ako vnímame seba a ako nás vnímajú iní (sémantický diferenciál)
- sebauvedomenie, sebahodnotenie a ich vplyv na rozvoj osobnosti
- sebadôvera – ako sa prejavuje a ako ju rozvíjať
Emocionalita a racionalita v štruktúre osobnosti - 2 hod.
- vzťah IQ a EQ racionálne a emocionálne vyhodnocovanie podnetov
- význam emocionálnej inteligencie v sociálnej interakcii
- čo je emocionálna inteligencia, aký má význam v kontakte s ľuďmi
Aspekty emocionálnej inteligencie a možnosti ich rozvoja – 6 hod.
-
sebauvedomnie - emocionálne uvedomonanie ako rozpoznanie vlastných pocitov
a uvedomenie si ich vplyvu na naše správanie a konanie - sebaovládanie – praktické príklady sebaovládania, ako vyjadriť negatívne pocity optimálnym spôsobom, ako ovládať vlastné emócie
- sebamotivácia – kľúčové oblasti sebamotivácie, čo nás motivuje a môže spôsobovať demotiváciu
- empatia ako citlivosť a porozumenie voči druhým – ako sa empatia prejavuje, ako dať najavo empatiu
- sociálna interakcia – kľúčové oblasti sociálnej interakcie
- možnosti rozvoja emocionálnej inteligencie
- tipy pre optimalizáciu vystupovania - ako využívať emocionálnu (vzťahovú) inteligenciu, aby sme pri kontakte s ľuďmi boli úspešní
Osobnostné typy, osobnostné kvality a ich vplyv na spoločenské a profesionálne uplatnenie sa – 1 hod.
- ako vplýva dedičnosť na osobnostný typ
- ako sa prejavujú vplyvy (kultúrne, sociálne, materiálne, vzdelanostné...) na formovaní osobnosti
Typológia MBTI– 5 hod.
- korene MBTI, dotazník MBTI
- osobnostné typy MBTI - charakteristika
- dimenzie osobnosti: introverzia – extroverzia; význam z hľadiska načerpávania energie
- dimenzie osobnosti: zmyslové vnímanie – intuícia; význam z hľadiska zhromažďovania údajov
- dimenzie osobnosti: cítenie – myslenie; význam z hľadiska spracovania informácií
- dimenzie osobnosti: posudzovanie – vnímavosť; význam z hľadiska rozhodovania
- posúdenie silných a slabých stránok vlastného osobnostného typu, čo možno rozvíjať, na čo sa sústrediť, čo eliminovať
Lektori: s vysokou odborou a profesionálnou spôsobilosťou a bohatými praktickými skúsenosťami - podrobnosti budú uvedené v rámci rokovaní o seminári