RIEŠENIE KONFLIKTOV a ASERTIVITA / 2-denný seminár/
pre ucelené skupiny
Dátum uzávierky:
Miesto konania: termín, miesto konania a cena na základe dohody
Cena: 0.00 € bez DPH | 0 € s DPH
Cieľ seminára: zvýšiť mäkké zručnosti, identifikovať príčiny ťažkých situácií a konfliktov, získať schopnosť predchádzať konfliktom a optimálne riešiť vzniknuté situácie, osvojiť si filozofiu asertívnej komunikácie a uplatňovať asertivitu v kontakte s ľuďmi
Určený pre: zamestnanci na všetkých pozíciach zamestnaneckej štruktúry, stredný a TOP manažment, SZČO, uchádzači o zamestnanie, absolventi stredných a vysokých škôl, osoby uvoľnené z trhu práce, osoby s rodinnými povinnosťami
Dĺžka trvania: 2 dni/16 hodín
Profil absolventa: po absolvovaní vzdelávacieho modulu účastníci budú vedieť identifikovať príčiny ťažkých situácií a konfliktov, poznať možnosti predchádzania konfliktov a dopad vlastného správania na priebeh a riešenie konfliktných situácií, poznať modely optimálneho riešenia konfliktných situácií, vedieť využívať postupy pre konštruktívne riešenie konfliktov a ťažkých situácií, poznať spôsoby vyrovnávania sa s ťažkými situáciami a konfliktom, vedieť čo je asertivita a ako uplatňovať asertivitu v kontakte s ľuďmi, poznať filozofiu asertívnej komunikácie a asertívnych práv, poznať vybrané techniky asertívneho správania a ich psychologického efektu pre riešenie situácií v praxi
Obsahová náplň: je akreditovaná ministerstvom školstva v podrobne rozpísanej podobe, každý absolvent dostane osvedčenie s celoštátnou platnosťou, na základe požiadaviek klienta je možné obsah upraviť a doplniť
Konflikt ako sociálna situácia – 2 hod.
- Čo je konflikt a ako vzniká
- Intrapsychický a interpersonálny konflikt
- Nesprávne názory na konflikt, deformácie pri vnímaní konfliktnej situácie
- Signály konfliktu (verbálne, neverbálne) a ako ich rozpoznávať
- Prejavy správania sa v konflikte
Zdroje konfliktov a ťažkých situácií - 2 hod.
-
Príčiny konfliktov a ich identifikácia – (rovina komunikácie, osobnosti, organizácie práce a riadenia činností)
- Prevencia konfliktov (rovina komunikácie, vzťahov, organizácie činností)
- Reagovanie na konflikt
Riešenie konfliktov a ťažkých situácií - 6 hod.
- Stratégia riešenia konfliktu (stratégia pokru, stratégia spolupráce)
- Prístupy k riešeniu konfliktov – vyhýbanie, prispôsobenie, súperenie, spolupráca, kompromis (Thomas – Kilmann)
- Poznanie vlastného preferovaného prístupu k riešeniu konfliktov a ťažkých situácií (Thomas – Kilmann dotazník)
- Modely správania sa v konfliktnej situácii, orientácia na uspokojenie potrieb partnera, orientácia na uspokojenie vlastných potrieb
- Postup pri riešení ťažkých situácií, etika prístupu v ťažkých situáciách a konfliktoch
- Spôsoby vyrovnávania sa s ťažkými situáciami, postoj po odznení konfliktu
- Zvládanie negatívnych emócií
- Analýza konkrétnych konfliktných situácií z praxe – optimálny spôsob riešenia
Asertivita, asertívna filozofia – 1 hod.
- Čo je asertivita, korene asertivity,
- Asertivita ako filozofia prístupu k sebe a k iným
- Vzťah asertivita –agresivita – pasivita
- Asertívna filozofia
- Asertívne práva
- Sociálne spôsobilosti asertívneho správania
- Pravidlá asertívneho dialógu
Asertívne techniky pri riešení ťažkých situácií – 5 hod.
- Využitie asertivity v praktických situáciách
- Ako dávať a prijať spätnú väzbu (pochvalu a kritiku)
- Ako povedať nie
- Ako asertívne argumentovať
- Použitie negatívneho opytovania
- Čo je manipulácia, slovné taktiky v manipulácii
- Ako reagovať na manipuláciu a neasertívne spôsoby správania
Lektori: významné odborníčky s teoretickými a praktickými skúsenosťami, s dlhoročnou lektorskou praxou - podrobnejšie informácie a referencie poskytneme pri rokovaní o seminári